فلوراید این بار بلای جان بچه ها
سایت شخصی علی یوسفی (عمران- معماری- تاریخ- طب سنتی- فراماسونری-شعر و ادبیات

وارنيش فلورايد يعني چه؟

 معناي لغوي وارنيش، لاک و لاک‌زدن است و به نحوه استفاده از اين ماده بر سطح دندان که مشابه لاک‌زدن ناخن است برمي‌گردد. اين ماده بين تمام اشکال فلورايد داراي بيشترين غلظت فلورايد است. اين ماده پس از خشک‌کردن دندان‌ها به آساني با برس مخصوص روي تمام سطوح دندان‌ها زده مي‌شود و بلافاصله پس از تماس با بزاق سفت مي‌شود و به سطح دندان مي‌چسبد.

 در پورتال جامع دندانپزشکان ایران ذکر شده که وارنیش فلوراید ماده اي است با غلظت بالاي فلورايد كه توسط دندانپزشك بر روي دندانها ماليده مي شود. چسبندگي اين ماده به سطح دندان بالا بوده و به اين ترتيب دندان براي چندين ساعت در تماس با فلورايد خواهد بود. تعداد دفعات استعمال آن، بسته به ميزان فلورايد دريافتي، تغذيه، بهداشت دهان و سابقه پوسيدگي فرد، از يك تا چهار بار در سال متغير مي باشد

 خطر تزریق فلوراید به کودکان ایرانی

  بدنبال انتشار برنامه وزارت بهداشت در مورد وارنیش فلوراید یک کارشناس ارشد با ارسال یادداشت ذیل به خبرگزاری كار ایران(ایلنا) نسبت به پیامدهای خطر تزریق فلوراید به کودکان ایرانی هشدار داد :

 «بسمه تعالی- خبر تکان دهنده توزیع وارنیش فلوراید بین 6 میلیون دانش آموز 6 تا 12 سال دبستانی کشور توسط وزارت بهداشت با هدف مقاوم سازی مینای دندان دانش آموزان ایرانی منتشر می شود که قرار است از ابتدا تا پایان سال تحصیلی جدید به صورت همزمان در دو نوبت در مدارس سطح کشور به اجرا درآید. این خبر و اعلام قطعی آن توسط وزارت بهداشت پرسش های متعددی را به ذهن متبادر می کند. هولناک بودن این خبر به این دلیل است که طبق آخرین تحقیقات پزشکی در دانشگاه هاروارد که تنها دو هفته پیش منتشر شده است کودکانی که در معرض فلوراید قرار می گیرند “به طور قابل توجهی” ضریب هوشی پایین تری نسبت به کودکانی دارند که در معرض فلوراید قرار ندارند.

 طبق این گزارش ماده فلوراید حاوی مواد سمی است که تاثیر فوق العاده مخربی بررشد ذهنی دارد.

 متاسفانه سال هاست که در جوامع غربی هشدار های مکرری از سوی متخصصین پزشکی و محققین مستقل به مردم در این کشورها داده میشود که بسیاری از آزمایش هایی که بر روی مردم صورت می گیرد و یا توصیه های پزشکی ای که به مردم و جامعه می شود بیش از آنکه ارتقاء سلامت مردم و جامعه را هدف داشته باشد منافع شرکت های بزرگ دارویی و نیز انحصارهای جامعه پزشکی را دنبال می کنند.

 این نگرانی هزاران بار در اشکال مختلف از سوی مجامع و محققین مستقل بیان شده است اما منافع مادی انحصار های اقتصادی و نیز صنفی، قدرتمندتر از فریاد های آنها بوده است.

 تاریخ این مقابله نشان می دهد که بسیاری از پژوهشگران دلسوز مستقل و معترض جان خود را از دست داده اند و در موارد متعددی نیز دچار مشقّات مادی و محرومیت های گوناگونی شده اند که محصول توطئه صاحبان سرمایه های بزرگی بوده است که تنها به سود خود نظر دارند.

 در همین گزارش دانشگاه هاروارد، که تنها یکی از صد ها مقاله علمی است که در مورد تاثیر منفی فلوراید بر افراد و به ویژه کودکان منتشر شده است، بر این تبهکاری سرمایه داری و منافع گروه های صاحب منافع ویژه در این کشور اشاره شده است.

 در این گزارش آمده است: “اینکه فرزندان خود را در معرض آزمایش تزریق فلوراید قرار دهیم تا دستور کار سیاسی منافع گروه های نخبه را تامین کنیم کاری ابلهانه است. حتی اگر تزریق فلوراید به کاهش پوسیدگی دندان کمک کند آیا سلامت دندان مهمتر از سلامت مغز انسان است؟ اکنون زمان آن است که سیاست را کنار بگذاریم و تزریق مصنوعی فلوراید را متوقف کنیم.”

 “فلوراید در بدن متراکم می شود. حتی مقدار کم آن برای اطفال، تیروئید، و بیماران کلیوی و کسانی که آب زیاد می نوشند آسیب زاست. حتی در اثربخشی تزریق فلوراید تردید های جدی وجود دارد”. نتایج این گزارش ها سبب شده است که در شهر نیویورک قانونی به تصویب رسیده است که استفاده از فلوراید در آب نوشیدنی غیر قانونی شده است و بسیاری از مناطق دیگر آمریکا نیز استفاده از فلوراید را متوقف کرده اند.

 طبق گزارش نتایج این تحقیق، وقتی غذای اطفال با آب حاوی فلوراید تلفیق می شود 100 تا 200 برابر فلوراید بیشتر از فلوراید حاوی شیر مادر تولید می کند که همین امر علت اصلی تخریب رشد مغزی اطفال است.

 نخستین سوالی که بلافاصله به ذهن متبادر می شود این است که یک وزارتخانه به چه مجوزی می تواند آزمایشی بر روی 6 میلیون کودک این کشور انجام دهد که می تواند آینده کشور را با خطر جدی عقب ماندگی ذهنی میلیونها جوان آن مواجه سازد؟و این اتفاق قرار است در حالی صورت گیرد که علیرغم نتایج گسترده منتشر شده ای که به خطرات چنین اقدامی تاکید داشته اند بدون اطلاع رسانی به اولیاء این کودکان و کسب رضایت آنها مبادرت به این آزمایش خطرناک کنند؟

 سئوال اساسی دیگری که در پی انتشار این خبر به ذهن می رسد این است که گروه های ذی نفعی که احیاناً منافع شرکت های بزرگ خارجی را تامین می کنند چه کسانی هستند؟

 نگرانی حاصل از این پرسش دوم نیز باید قابل توجه مقامات قضایی و امنیتی کشور باشد واینکه آیا منافع مادی –و چه بسا اهداف شیطانی -قدرت های اقتصادی و سیاسی باید بتوانند به این سهولت امنیت و سلامت نسل های آینده کشور را به گروگان بگیرند؟

 این نگرانی وقتی ملموس تر می شود که به تجاری شدن بدن بیماران کشور در بازار درمان کشور توجه کنیم. ایران بالا ترین نرخ سرانه سزارین را در دنیا داراست. احیاناً همینطور است نرخ سرانه عمل جراحی قلب و دهها مورد دیگری که تنها تامین کننده منافع تجاری افرادی است که در کسوت پزشکی صاحبان بسیاری از برج های بزرگ و فعالیت های اقتصادی کشور نیز هستند. و تاسف بارتر اینکه هیچ نهادی برای نظارت و کنترل چنین غارتی از بیماران نگون بخت کشور وجود ندارد و حتی یک مورد گزارش تخلف و سوء استفاده توسط این متخصصین شریف از سوی نهاد های ذیربط اعلام نشده است. عملکرد نهاد های نظارتی و قضایی در برخورد با واردات خون آلوده در چند سال گذشته نگرانی ها را دو چندان می کند.»   لینک گزارش

 

بنده شخصا با یکی از دوستان خود که متخصص دندانپزشک است تماس گرفتم تا نظرش را جویا شوم. ایشان هم تاکید کرد که آب تهران به میزان کافی فلوراید دارد و ورود بیش از حد آن به بدن مضر است و در ابتدا موجب تغییر رنگ دندان و در ادامه پوکی و تخریب آن می شود. علاوه بر آن در نقاط جنوب کشور میزان فلوئور آب آشامیدنی از مقدار طبیعی بیشتر است و همین الان هم اگر به دندان برخی مردم جنوب کشور دقت کنید ملاحظه تغییر رنگ و وجود نقاط قهوه ای رنگ بر روی آنها می شوید که نتیجه جذب فلوئور بیش از حد است. حال تصور کنید اگر به این دانش آموزان فلوراید بیشتر بدهیم چه اتفاقی خواهد افتاد. به عبارت دیگر این طرح اگر بخواهد موفق باشد باید بعد از سنجش میزان فلوئور آب آشامیدنی هر منطقه بوده و محدود به مناطقی باشد که کمبود آن را دارند نه این که در همه نقاط کشور به صورت فراگیر پیاده شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط علی یوسفی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 130
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 217
بازدید ماه : 217
بازدید کل : 2929
تعداد مطالب : 168
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

سایت شخصی دکتر علی یوسفی (عمران- معماری- تاریخ- طب سنتی- فراماسونری- شعر و ادبیات